Blue Traxx Forum banner
641 - 651 of 651 Posts
Ik heb een 07 yfz 450 met een volledig uitlaatsysteem, K&N-filter zonder deksel, stage 2 jet kit en stage 1 race nokkenassen. Welke sproeiers moet ik hiervoor gebruiken?

Hallo, ik heb net een crossmotor geruild voor een 05 YFZ450. Hij heeft een volledig HMF uitlaatsysteem met K&N-filter. Zonder deksel hapert hij rond het middengebied. De man zei dat hij een sproeierset heeft geplaatst. Ik ga dit weekend de sproeiers controleren om te zien wat erin zit. Wat moet erin zitten en welke instellingen moet ik proberen?

Ik heb een yfz450 uit 2008, ik heb momenteel een ncvq-naald die ik voor de carburateur heb besteld. Ik zit op 900 voet boven zeeniveau en heb een hmf-uitlaat met een deksel op de luchtfilterkast. Kan iemand mij verlichten over de sproeier/naald instellingen? En welke leksproeier moet er op deze motoren zitten, ik geloof dat de mijne een #90 heeft?

Het afstellen van de carburateur gaat helemaal over de luchtstroom. Het meest beperkende deel van het systeem is de luchtfilterkast. De FMF klinkt misschien beter, maar de verbeteringen in de luchtstroom zullen op zijn best minimaal zijn, tenzij je die luchtfilterkast opent. De naald zelf verandert de afstelling niet, hij verschuift de brandstofcurve, om deze aan te passen aan de YZ-brandstofcurve, als ik het me goed herinner. Door de naald op en neer te bewegen, wordt het hoofdsproeier/brandstofmengsel afgesteld door bij een ander toerental meer brandstof binnen te laten. Gezien de informatie die je hebt gegeven, zou ik de fabriekssproeiers gebruiken en de naald omhoog zetten/de clip één inkeping lager zetten. Rij ermee en controleer dan de bougie. Als de bougie er arm uitziet, ga dan terug naar het midden en één omhoog op de hoofdsproeier. (Ik kan me de fabriekssproeiers niet uit mijn hoofd herinneren, maar Rocky Mountain ATV heeft een gegevensblad voor elke machine). De stationairsproeier is waarschijnlijk in orde, maar als het moeilijk is om te starten, één op de stationairsproeier. Ik heb nog nooit een lekssproeier hoeven te vervangen op een van de FCR-vlakke schuifcarburateurs. Het afstellen van de carburateur is altijd een kwestie van vallen en opstaan en het meeste wat je op internet leest, is fout en zorgt ervoor dat je te rijk afgesteld bent. Het is echt vervelend om de moderne 4-taktmotoren af te stellen, omdat je de tank moet verwijderen om de bougie te controleren, maar dat is de enige manier om het goed te doen. Als je iets uit je huidige aanpassingen wilt halen, moet je die luchtfilterkast openen en een K&N-filter plaatsen. Er zijn verschillende opties om dat te doen. Ik kan het me niet precies herinneren (ik heb 6 motoren met die carburateur), maar mijn YFZ met een uitlaat, JD-naald en de luchtfilterkast die 50/170 of 175 is gesneden, is wat ik op zeeniveau gebruik.

Hoi, ik heb een 2006 yfz 450 en vroeg me af welke sproeier ik moet gebruiken met het luchtfilterdeksel eraf en een big gun race series slip on, bedankt.

Dus mijn 2008 yfz is helemaal origineel, dus ik moet uitgaan van de richtlijn van de showroom, toch? Standaard uitlaat met luchtfilterdeksel nog steeds geĂŻnstalleerd? Iedereen met wie ik praat zegt dat deze dingen erg arm lopen, dus ik wil het niet verpesten

Onze eigen "edge" heeft deze geweldige kleine jettinggids samengesteld voor iedereen die problemen heeft of een startpunt nodig heeft voordat je probeert je FCR-carburateur van je YFZ450 opnieuw te jetten. Bedankt, geweldig! :tup:

Dit is een vrij basale schets voor jetting op de YFZ450. Deze instellingen zijn voor zeeniveau. Als je ergens tussen 1500 voet en zeeniveau zit, moeten deze instellingen heel dicht bij de juiste zitten. Alles boven de 1500 voet moet de instellingen dienovereenkomstig magerder maken. Ook als goede aanpassing moet je het stationair toerental met ongeveer 10 stappen op de knop verhogen. De dealers stellen het stationair toerental veel te laag in en dat is een grote oorzaak van het afslaan van deze dingen.

Standaard YFZ uit de showroom: 158 main 42 pilot #3 clip op naald 2 slagen het mengsel
Standaard YFZ met een broodnodige re-jet: 168 m 45p #4 clip 2 slagen mature
YFZ w/baffle out hetzelfde als hierboven
YFZ w/baffle out en deksel eraf: #5 of #6 clip dezelfde instellingen als hierboven.
YFZ veeg en deksel op 168m 45p #5 of #6 clip moet heel dichtbij zijn

Nu, voor deze volgende set jetting, moet je ofwel een James Dean jetkit (www.jdjetting.com) of een GYTR jetkit kopen bij je lokale dealer.

YFZ w/pipe en deksel eraf GYTR naald #4 clip 168m 45p 2,5 slagen mengselschroef.
YFZ w/pipe en deksel eraf JD blauwe naald #3 168m 45p 2,5 slagen mengselschroef.

De bovenstaande instellingen zijn enigszins rijk, maar deze motor hunkert naar tonnen brandstof en tonnen lucht om veel pk's te maken. Ik heb nog geen bougie vervuild met de JD Jetting-instellingen op mijn YFZ met een Sparks-pijp en de YZ-uitlaatnokkenas. Ook zullen alle pijpen die er zijn voor de YFZ vrij dicht bij elkaar liggen qua jetting, dus deze FAQ zou je behoorlijk dichtbij moeten brengen. Nogmaals, deze instellingen kunnen geen zekerheid zijn over de hele linie, maar dit zijn ZEER nauwkeurige richtlijnen die je kunt gebruiken om je YFZ450 te laten draaien zoals het hoort. Ik hoop dat dit helpt om een aantal van de jetting-posts die we elke dag zien, kwijt te raken. Als je vragen hebt over hoe je je jetting kunt wijzigen om het precies in te stellen, stel dan de vragen hier zodat we allemaal kunnen leren van je testen.

Image
Weet je van een grafiek als deze voor gebouwde Banshees. 427/4 mill, power valve. Airstriker carbs met 1000cc Bomabear leest.

Ik heb een 2008 yfz450, ik heb momenteel een ncvq naald die ik voor de carburateur heb besteld. Ik zit op 900ft boven zeeniveau en heb een hmf pijp met luchtfilterdeksel erop, kan iemand mij verlichten over de sproeier/naald instellingen? En welke leksproeier moet er op deze motoren zitten, de mijne heeft een #90 geloof ik?
Ik denk dat voor je 2008 YFZ450 met de NCVQ naald, HMF pijp en luchtfilterdeksel erop, op 900ft boven zeeniveau, een goed uitgangspunt voor de hoofdsproeier rond de #170 is. Wat betreft de naaldclip positie, probeer deze in de derde sleuf van bovenaf in te stellen. Wat betreft de leksproeier, #90 zou goed moeten werken. Fijnafstemming kan echter nodig zijn op basis van de werkelijke prestaties. Controleer altijd de kleur van de bougie om een ​​juiste brandstofmengsel te garanderen. Denk eraan dat verschillende rijomstandigheden aanpassingen vereisen. Het is essentieel om de prestaties van je motor te controleren en dienovereenkomstig wijzigingen aan te brengen. Geniet van je rit en wees veilig! bedankt 🙂🙂

Ik heb een 2006 yfz 450 met standaard sproeiers op een fmf slip-on zonder luchtfilterdeksel en mijn hoogte is 48ft. Ik kan de juiste sproeiergroottes niet achterhalen, help me alsjeblieft.

Ik heb een 2012 YFZ 450. Ik heb een FMF fatty uitlaatpijp met een core 4 spark arrestor. Mijn luchtfilter is eraf, ik rij ook met een K&N-stijl high flow luchtfilter. Ik rij gemiddeld op ongeveer 5.000 tot 7.000 voet boven zeeniveau, wat is een goed startgetal voor mijn hoofdsproeier en mijn pilotsproeier?

641 - 651 of 651 Posts