Blue Traxx Forum banner

Hulp nodig bij opnieuw sproeien? ~YFZ450-sproeiergids binnenin~

1 reading
424K views 650 replies 257 participants last post by  Bowtiez28  
#1 · (Edited by Moderator)
Onze eigen "edge" heeft deze geweldige kleine sproeiergids samengesteld voor jullie allemaal die problemen hebben of een startpunt nodig hebben voordat je probeert je FCR-carburateur van je YFZ450 opnieuw te sproeien. Bedankt, geweldig! :tup:

Dit is een vrij basale schets voor het sproeien op de YFZ450. Deze instellingen zijn voor zeeniveau. Als je ergens tussen 1500 voet en zeeniveau zit, zouden deze instellingen heel dicht in de buurt moeten komen. Alles boven de 1500 voet moet de instellingen dienovereenkomstig magerder maken. Ook moet je als goede aanpassing het stationair toerental met ongeveer 10 stappen op de knop verhogen. De dealers stellen het stationair toerental veel te laag in en dat is een grote oorzaak van het afslaan van deze dingen.

Standaard YFZ uit de showroom: 158 hoofdsproeier 42 stationairsproeier #3 clip op de naald 2 slagen het mengsel
Standaard YFZ met een hoognodige hersproeiing: 168 m 45p #4 clip 2 slagen rijp
YFZ w/baffle out hetzelfde als hierboven
YFZ w/baffle out en deksel eraf: #5 of #6 clip dezelfde instellingen als hierboven.
YFZ veeg en deksel erop 168m 45p #5 of #6 clip moet heel dichtbij zijn

Nu, voor deze volgende set sproeiers, moet je ofwel een James Dean sproeierset (www.jdjetting.com) of een GYTR sproeierset kopen bij je lokale dealer.

YFZ w/pipe en deksel eraf GYTR naald #4 clip 168m 45p 2,5 slagen mengselschroef.
YFZ w/pipe en deksel eraf JD blauwe naald #3 168m 45p 2,5 slagen mengselschroef.

De bovenstaande instellingen zijn enigszins rijk, maar deze motor verlangt naar tonnen brandstof en tonnen lucht om veel pk's te maken. Ik heb nog geen bougie vervuild met de JD Jetting-instellingen op mijn YFZ met een Sparks-pijp en de YZ-uitlaatnokkenas. Ook zullen alle pijpen die voor de YFZ uitkomen, qua sproeien vrij dicht bij elkaar liggen, dus deze FAQ zou je vrij dicht in de buurt moeten brengen. Nogmaals, deze instellingen kunnen niet over de hele linie zeker zijn, maar dit zijn ZEER nauwkeurige richtlijnen die je kunt gebruiken om je YFZ450 te laten draaien zoals het hoort. Ik hoop dat dit helpt om een aantal van de sproeiberichten die we elke dag zien, weg te werken. Als je vragen hebt over hoe je je sproeiering kunt veranderen om deze precies af te stellen, stel dan hier de vragen zodat we allemaal kunnen leren van je testen.

Image

#2 ·
Ik wil graag een korte vraag stellen voordat ik dit doe! Op dit moment heb ik alleen mijn baffle eruit met de originele sproeiers. Als ik het deksel van de airbox afhaal en opnieuw sproeier naar uw specificaties, zal ik dan een verschil in vermogen kunnen merken? Omdat ik ook het deksel van de airbox afhaal, zou het een goed idee zijn om een aftermarket luchtfilterkit te kopen, toch? Bedankt! :tup: Oh, en sorry dat ik lastig ben, maar ik las net op een site waar ik mijn nerfs bestel. Ze verkopen stationairsproeiers en hoofdsproeiers voor verschillende quads. Als ik opnieuw sproeier, betekent dat dan dat ik allemaal nieuwe sproeiers moet kopen? Sorry, ik ben dom met carburateurwerk. :nod:

#3 ·
Je zult een ENORM verschil merken als je het deksel van de luchtfilterkast afhaalt en opnieuw sproeit. Je pompt veel meer brandstof en lucht in de motor, waardoor hij VEEL harder trekt. Het is een goed idee om zo snel mogelijk over te stappen op een luchtfilter van hogere kwaliteit. De standaard is prima, maar een goede K&N- of TwinAir-filter is 100 keer beter dan standaard. Ja, je zult nieuwe sproeiers moeten kopen om opnieuw te sproeien. www.jdjetting.com of ga naar je lokale Yamaha-dealer en koop een GYTR-sproeierset voor de YFZ450. Ze zitten allebei in de buurt van 60 dollar, maar je koopt iets dat je quad jarenlang beter zal laten werken.
Isaac

#4 ·
Oké dan, bedankt. En wat betreft de gytr-kit die ongeveer $120 zal kosten, ik woon in Australië! Maar ik heb het geld nu, dus ik bestel gewoon mijn nerfs en de gytr-kit tegelijkertijd. :tup:

#5 ·
Dus is de 180 main hmf ook aanbevolen te groot?? Ik heb nu een 180 main en 45 pilot, het lijkt goed te lopen, maar er is een kleine stotter bij stationair toerental (waarvan ik dacht dat de pilot het zou oplossen). Ook schiet ik vuur uit mijn pijp, wordt dit veroorzaakt door een te rijk mengsel of gewoon omdat ik geen vonkenvanger heb? Bedankt voor de hulp alvast

#6 ·
Terugslag komt door te veel lucht of te veel brandstof. De mijne spuwt vlammen van 4 voet als het koud is. De 180 die HMF aanbeveelt is niet verkeerd, maar het werkt als je niet met iets anders wilt knoeien. Als je de aanbevelingen van de fabrikanten volgt, kom je heel dicht in de buurt, omdat verschillende tuners verschillend spuiten. De spuitspecificaties die ik heb gegeven zijn erg algemeen en werken goed voor de Baldwin-, HMF-, Sparks GYTR-pijpen die er nu zijn. Ik heb vandaag met TC gesproken en zijn pijp vereist HEEL andere sproeiers.
Isaac

#7 ·
Hier is een probleem met de sproeiers voor degenen onder jullie die het weten...

Standaard uitlaat met vonkenvanger verwijderd
Standaard luchtfilterkast met deksel AAN en GYTR dual-stage schuim luchtfilter
GYTR naald
300 meter hoogte

Hoofdsproeier 165 ?
Stationairsproeier 45 ?
Clip #3 op GYTR naald?

HULP, ik ben een amateur met 4-takt motoren... maar veel beter met 2-takt motoren

#8 ·
Klinkt goed voor mij. Heeft u hikken of aarzeling in het vermogen? Probeer de quad op te warmen en dan langzaam het gas te verhogen tot ongeveer de helft van het gas en dan even volgas te geven. Heeft u daar onregelmatigheden opgemerkt? Waar zat het in de gasbeweging? Al deze dingen hebben invloed op de sproeier. Probeer te kijken wat het doet met de sproeier die u noemde.
Isaac

#9 ·
Help alsjeblieft!

Ik heb een YFZ met fmf titanium 4, power bomb & YZ nokkenas. Ik krijg een beetje aarzeling bij stationair draaien, bijvoorbeeld als ik stationair draai en vol gas geef, valt hij een beetje uit en pakt hij soms op. Welke sproeiers moet ik gebruiken en kan ik de YZ crossmotor sproeiers gebruiken?

Ik gokte op 168 hoofdsproeiers, 45 stationairsproeiers en clip positie 5-6 met deksel erop! Zoals hierboven gezegd, maar wil er zeker van zijn omdat het een fmf uitlaat is.

#10 ·
Je kunt alle sproeiers gebruiken die voor de Keihin FCR-carburateur zijn. De aarzeling bij stationair toerental wordt ook veroorzaakt door een verkeerde instelling van de mengselschroef. Ik heb de instelling op de mijne gewijzigd en kon de aarzeling wegnemen. Probeer de mengselschroef 2,5 slagen uit te draaien en kijk of dat je probleem oplost. Als dat niet werkt, blijf er dan mee rommelen tot het naar tevredenheid loopt.

#11 ·
Bedankt voor het advies, maar om zeker te zijn, ik speel met de juiste schroef, waar is die :oops:

#12 ·
Vergeet de laatste post, ik heb hem gevonden :hey: Mijn aarzeling is niet verbeterd en ik heb gemerkt dat stationair draaien en zeer lage toeren wat ruwer zijn, maar mijn geknal bij het vertragen is gestopt en het lijkt wel wat pittiger :tup: De pilot die erin zit is een 42, dus moet ik een 45 proberen?

#14 ·
Ja, het helpt echt. Ik heb ook gemerkt dat deze carburateurs redelijk gemakkelijk te bewerken zijn. Met elke dag ontdek ik meer en meer goede dingen over de YFZ 450 :tup: Ik haal de 45 pilot. Kan ik rijden tot ze binnen zijn? Ik denk niet dat mijn dealer ze over een paar dagen zal hebben. Vrijdag is de dag dat ik ze zou moeten krijgen.

#15 ·
Ik kreeg gisteren de TC-pijp en zijn aanbevelingen zijn waardeloos. Standaard hoofd- en stationairsproeier, clip in 3e positie, mengsel 2 1/2 slagen met deksel op standaard nokkenastiming. Nou, mijn kont, want ik kreeg een vlam van 5 inch die mijn achterste nummerplaat bedreigde. Ik ga vanavond de 168 en 45 proberen en ik zal mijn resultaten posten, oh en die deksel blijft er ook niet op: hey:

#16 ·
Ik heb zojuist een foto van de hoofd-, piloot- en startjets in de originele post hierboven toegevoegd, omdat sommigen in verwarring zijn over wat wat is.

#18 ·
RG, ik zou Tom's advies opvolgen. Hij weet wat hij doet. Ik heb hem ongeveer een week geleden gesproken over het kopen van een van zijn pijpen en hij vertelde me hetzelfde. Natuurlijk vindt hij de nokkenasmodificatie ook BS, dus ik weet niet echt wat ik daarvan moet denken.
RPYFZ,
Je kunt zien of je te rijk bent op de hoofdsproeier als je de toerenbegrenzer niet kunt bereiken. Maar in het algemeen is het rijkste dat je ooit nodig zou hebben een 170 hoofdsproeier. Ik weet dat HMF een 180 voorschrijft, maar dat is als je verder niets verandert.
Isaac

#21 ·
Als het weer afkoelt, gebruiken we een 180 jet main en gytr race naald op #4 en pilot 48 en we halen 77 mph zonder te stotteren, trekt ook erg goed. Start bij de eerste of tweede keer zonder extra gas, en stationair draait soepel, geen vertraging bij acceleratie.

Probeer het zelf als je op zeeniveau bent, dit is gedaan in Florence bij 70 graden zeebries temperatuur.

We hadden een gytr schuimfilter met het deksel van de airbox af en een gytr carbon pijp.

175 was te mager en knalde de hele tijd bij het vertragen. Dat is nu weg.

Dat is met 21 extreme haulers 12 inch breed en 8 inch velgen opgepompt tot 2,5 pond 8 peddels op mild tot ruw zand.

#22 ·
Swale said:
Ja, het helpt echt. Ik heb ook gemerkt dat het vrij eenvoudig is om aan deze carburateurs te werken. Met elke dag ontdek ik meer en meer goede dingen over de YFZ 450 :tup: Ik haal de 45 pilot. Kan ik rijden tot ze binnen zijn? Ik denk niet dat mijn dealer ze over een paar dagen zal hebben. Vrijdag zou ik ze moeten krijgen.
Man, probeer een 48 pilot en een 175 main en de naald op #4.

Je zult het halen.

Het mooie is dat je allerlei soorten sproeiers kunt proberen en ze allemaal redelijk goed werken.
Behalve de standaard, die de hele dag knallen en terugvuren.

#23 ·
Daddog, met de 48 pilot, waar moet de mengselschroef staan?

1 slag misschien?

Ik zit op 1500-2000ft, 85-95 graden en rijd momenteel zonder deksel, zonder baffle en met cam mod; met 168 main, 45 pilot, GTYR (YZ) Naald op 4e clip, en 2 slagen. Lijkt goed te lopen en ik heb alles kapot gereden in Dumont op dinsdag, maar ik ga binnenkort de K&N erop zetten en weet niet zeker wat ik moet doen. Ook zullen de temperaturen hier binnenkort dalen naar 70-80 graden.

#24 ·
Ik heb net mijn pilot jet ontvangen (godzijdank), maar het is een 48, maar ik heb hem toch geplaatst. Het geknal is dramatisch afgenomen tot bijna niets en ik kan veel beter van stationair naar vol gas gaan, maar hij stottert nog steeds een beetje, maar niet zo erg. Het enige probleem is dat als ik langzaam door het toerentalbereik in stationairloop ga, hij een beetje terugvuurt in het hogere toerentalbereik, zou dit iets kunnen betekenen?

#26 ·
De temperatuur is ongeveer 18°C op zeeniveau. Ik denk dat mijn hoofdsproeier 168 is, maar ik weet niet zeker wat het zou moeten zijn.